W ramach akcji Lato w mieście Zarządy Osiedli nr 4 i nr 3 zorganizowały w dniach od 17-21 sierpnia półkolonie. Organizatorzy przygotowali dla najmłodszych mieszkańców miasta szereg atrakcji, codziennie nowe ciekawe wyzwania.

Pierwszego dnia punktualnie o 9 rano spotkaliśmy się w Szkole Podstawowej nr 2. Na początku podzieliliśmy się na grupy, każdej z nich przyporządkowany został opiekun. Następnie przeprowadzone zostały zabawy integracyjno-sportowe abyśmy mogli się poznać. Ale to był dopiero początek atrakcji, podzieleni na grupy ruszyliśmy do lasu, a w nim szukaliśmy porozwieszanych kartek z hasłami. Jedna z grup po zakończonej zabawie ze wszystkich znalezionych przez siebie wyrazów ułożyła opowiadanie. Zmęczeni udaliśmy się do Zespołu Szkół nr 1 na obiad, który po takim spacerze smakował wyśmienicie.

Kolejnego dnia zaplanowana była wycieczka do płockiego ZOO. Pani przewodnik w bardzo ciekawy sposób opowiadała o zwyczajach zwierząt, dzięki czemu wyjazd miał walory edukacyjne. W trakcie był czas na kupienie pamiątek, a następnie udaliśmy się w drogę powrotną i oczywiście na pyszny obiad do Mechanika.

Trzeci dzień naszych półkolonii był wyjątkowy, bo spotykaliśmy się trochę później. Na miejsce zbiórki stawiliśmy się wszyscy, a nawet z dnia na dzień nasza grupa robiła się coraz większa. Pierwszym punktem tego dnia była wycieczka do Państwowej Straży Pożarnej. Panowie strażacy w bardzo ciekawy sposób opowiadali o swojej pracy, pokazali nam samochody i sprzęt, dzięki któremu pomagają potrzebującym. Nie obyło się oczywiście bez lania wodą, niektórym tak się to spodobało, że na obiad szli w mokrych ubraniach. Całe szczęście było gorąco i po drodze udało się wysuszyć mokre bluzki. Atrakcji wodnych tego dnia było więcej, bo po zjedzonym obiedzie poszliśmy na basen. Szaleństwa w wodzie podobały nam się bardzo, ale dwie godziny szybko minęły i musieliśmy wracać do domu.

W czwartek spotkaliśmy się od rana, bo zarezerwowane już mieliśmy bilety do kina na „Małego Księcia”. Bajka okazała się bardzo pouczająca, dająca do myślenia, pokazująca co w życiu powinno być dla nas tak naprawdę ważne. Poruszeni, dziewczynki ze łzami w oczach, wyszliśmy z kina i udaliśmy się na boisko przy Zespole Szkół nr 1. Tam graliśmy w dwa ognie, koszykówkę, a dziewczyny wzięły udział w konkursie i kredą malowały na asfalcie najciekawszą scenę z filmu. Rysunki były tak piękne, że trudno było wybrać zwycięzcę, więc wygrali wszyscy. Tego dnia jedliśmy ostatni obiad w  Mechaniku, dlatego na koniec wszyscy głośno krzyknęliśmy „dziękujemy!”, bo obiady były naprawdę pyszne.

Niestety szybko przeszedł ostatni dzień naszych półkolonii. Tego dnia od rana spotkaliśmy się na hali w Szkole Podstawowej nr 2. Opiekunowie przygotowali dla nas szereg niespodzianek i konkurencji, w których braliśmy udział. Do naszej dyspozycji była także ogromna trampolina, a na dodatek odwiedziła nas Myszka Miki. Tego dnia zamiast obiadu mogliśmy zjeść kiełbaskę z grilla, hamburgera lub hot-doga. Po wszystkich atrakcjach przyszedł czas na uroczyste zakończenie półkolonii. Wszyscy otrzymaliśmy pamiątkowe medale i grupowe zdjęcie zrobione w ZOO.

Niestety wszystko co dobre szybko się kończy, więc tak było i tym razem. Chcieliśmy podziękować wszystkim naszym opiekunom: p. Dariuszowi Malanowskiemu i p. Krzysztofowi Skrzyńskiemu-radnym miejskim, p. Mariuszowi Czajkowskiemu- przewodniczącemu zarządu osiedla nr 3, p. Wojciechowi Skorutowskiemu- przewodniczącemu osiedla nr 4 oraz  p. Aleksandrze Kurta, p. Iwonie Wiśniewskiej, p. Katarzynie Wiśniewskiej i p. Dariuszowi Zielińskiemu- członkom zarządu osiedla nr 4.  To te osoby przyczyniły się do tego, że tydzień wakacji upłynął nam tak fajnie, w miłej atmosferze. Półkolonie były super, zawarliśmy nowe znajomości, zwiedziliśmy nowe miejsca, dowiedzieliśmy się dużo nowych rzeczy. Liczymy na to, że za rok spotkamy się znów, a na koniec w imieniu wszystkich dzieciaków mówię  „dziękujemy!”.

Uczestnicy półkolonii

CIMG6344.JPGCIMG6352.JPGCIMG6385.JPGCIMG6412.JPGCIMG6444.JPGCIMG6449.JPGCIMG6462.JPGCIMG6486.JPGCIMG6496.JPGCIMG6532.JPGCIMG6533.JPGCIMG6550.JPGCIMG6574.JPGCIMG6656.JPGCIMG6660.JPGCIMG6677.JPGCIMG6679.JPGCIMG6684.JPGCIMG6692.JPGCIMG6694.JPG