- Przypomnienie o zbliżającym się terminie składania sprawozdań w bazie BDO i wniosków o pomoc de minimis oraz wnoszenia opłat produktowych.
- Zbliża się termin wniesienia opłaty rocznej za utrzymanie wpisu w Rejestrze BDO dla przedsiębiorców wprowadzających do obrotu pojazdy, produkty, sprzęt, baterie/akumulatory i opakowania.
- 31 marca 2024 r. upływa termin płatności opłat za korzystanie ze środowiska
Sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami za 2023 rok składane są wyłącznie w wersji elektronicznej, za pośrednictwem bazy BDO, w terminie do 15 marca 2024 r., do marszałka województwa mazowieckiego właściwego ze względu na siedzibę firmy.
Wyjątek: Sprawozdania sprzedawców detalicznych i hurtowych składane są zgodnie z miejscem poboru opłaty recyklingowej za torebki foliowe. Jak również sprawozdania sklepów, hurtowni czy jednostek gastronomicznych z zakresu wydawania kubków na napoje i pojemników na żywność zgodnie z lokalizacją placówki (sprawozdanie za rok 2023 bez opłaty konsumenckiej).
Wniosek o pomoc de minimis w postaci pliku pdf lub zip po podpisaniu podpisem elektronicznym na stronie mój.gov.pl należy załączyć do elektronicznego sprawozdania w bazie BDO. Nie przesyłamy już papierowych wniosków o pomoc de minimis.
Kalkulatory opłatowe i kalkulatory do pomocy de minimis za rok 2023 oraz numery kont dostępne są na stronie mazovia.pl
Logowanie do bazy BDO: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/
KONTA
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
- Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
Bank PEKAO S.A. I/O Warszawa
- Do 15 marca 2024 r. wnosimy opłatę produktową ZA OPAKOWANIA za rok 2023 na konto:
95 1240 1037 1111 0010 6029 9959
- Do 31 grudnia 2023 r. wnosimy opłatę na publiczne kampanie edukacyjne ZA OPAKOWANIA za rok 2023 na konto:
69 1240 6292 1111 0010 7776 5096
- Do 31 marca 2024 r. wnosimy opłatę produktową ZA OLEJE I OPONY za rok 2023 na konto:
31 1240 1037 1111 0000 0698 8102
- Do 15 marca 2024 r. wnosimy opłatę produktową, opłatę na publiczne kampanie edukacyjne i opłatę depozytową ZA BATERIE I AKUMULATORY za rok 2023 na konto:
96 1240 1037 1111 0010 3123 5928
- Do 15 marca 2024 r. wnosimy opłatę produktową ZA ZUŻYTY SPRZĘT SEIE za rok 2023 na konto:
16 1240 6292 1111 0010 7147 9577
- Do 15 marca 2024 r. wnosimy opłatę za nieosiągnięcie wymaganego poziomu odzysku i recyklingu odpadów pochodzących z pojazdów wycofanych z eksploatacji za rok 2023 na konto:
83 1240 6292 1111 0010 7147 9535
Uwaga! Zbliża się termin wniesienia opłaty rocznej za utrzymanie wpisu w Rejestrze BDO dla przedsiębiorców wprowadzających do obrotu pojazdy, produkty, sprzęt, baterie/akumulatory i opakowania!
Przypominamy, że termin wnoszenia opłaty rocznej za rok 2024 z tytułu utrzymania wpisu w Rejestrze BDO mija 29 lutego 2024 r.
Opłatę roczną należy wpłacać na rachunek:
39 1240 6292 1111 0010 7776 5054 prowadzony przez Bank PEKAO S.A. I/O Warszawa.
Uwaga! Informacja nie dotyczy m.in. zarejestrowanych jako: wytwórcy odpadów, transportujący, sprzedający odpady, pośredniczący w obrocie odpadami czy przetwarzający odpady.
Uwaga!
Do 31 marca 2024 r. należy:
- przedłożyć marszałkowi województwa wykaz informacji o korzystaniu ze środowiska zawierający naliczenia opłat za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, za wydane uprawnienia do emisji gazów cieplarnianych i składowanie odpadów za rok 2023
- wnieść opłatę za korzystanie ze środowiska za rok 2023 w przypadku, gdy wysokość rocznej opłaty za dany rodzaj korzystania ze środowiska przekracza 800 zł,
na rachunek bankowy:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
- Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
Bank PEKAO S.A. I/O Warszawa
49 1240 1037 1111 0000 0692 3855
UWAGA! Na rok 2023 obowiązują nowe stawki opłat.
Więcej informacji można znaleźć na stronie https://mazovia.pl/ w zakładce Załatw sprawę – E-usługi – E-usługi udostępniane przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie – w karcie usług opłaty środowiskowe w punkcie 6.05 Opłaty za korzystanie ze środowiska.
Najnowsze wiadomości
I sesja Rady Miejskiej Sierpca IX kadencji
W dniu 7 maja 2024 roku odbyła się pierwsza sesja Rady Miejskiej Sierpca IX kadencji.
WYKAZ PODMIOTÓW REALIZUJĄCYCH OFERTĘ DLA OSÓB STOSUJĄCYCH PRZEMOC DOMOWĄ NA TERENIE POWIATU SIERPECKIEGO
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sierpcu, realizując zadanie 3.1.2. Krajowego programu przeciwdziałania przemocy domowej na lata 2024–2030 przekazuje wykaz podmiotów realizujących oddziaływania wobec osób stosujących przemoc domową, wraz ze wskazaniem zakresu oddziaływań wobec osób stosujących przemoc domową.
Zaproszenie na II Sesję Rady Miejskiej Sierpca
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 609) zwołuję na 15 maja 2024 r. (środa) na godz. 11:00 II Sesję Rady Miejskiej Sierpca, która odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Sierpcu, ul. Piastowska 11a.
Zaproszenie na I sesję Rady Miejskiej Sierpca IX kadencji
Na podstawie § 2 Postanowienia Nr 525/2024 Komisarza Wyborczego w Płocku I
z dnia 19 kwietnia 2024 r. w sprawie zwołania pierwszej sesji nowo wybranej Rady Miejskiej Sierpca, zapraszam na I sesję Rady Miejskiej Sierpca IX kadencji w dniu
7 maja 2024 r. (wtorek) o godz. 11:00, która odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Sierpcu, ul. Piastowska 11a.
Ogłoszenie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Sierpcu
ZARZĄDZENIE NR 79/WOK/2024
BURMISTRZA MIASTA SIERPCA
z dnia 30 kwietnia 2024r.
w sprawie ogłoszenia konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Armii Krajowej w Sierpcu