- Przypomnienie o zbliżającym się terminie składania sprawozdań w bazie BDO i wniosków o pomoc de minimis oraz wnoszenia opłat produktowych.
- Zbliża się termin wniesienia opłaty rocznej za utrzymanie wpisu w Rejestrze BDO dla przedsiębiorców wprowadzających do obrotu pojazdy, produkty, sprzęt, baterie/akumulatory i opakowania.
- 31 marca 2024 r. upływa termin płatności opłat za korzystanie ze środowiska
Sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami za 2023 rok składane są wyłącznie w wersji elektronicznej, za pośrednictwem bazy BDO, w terminie do 15 marca 2024 r., do marszałka województwa mazowieckiego właściwego ze względu na siedzibę firmy.
Wyjątek: Sprawozdania sprzedawców detalicznych i hurtowych składane są zgodnie z miejscem poboru opłaty recyklingowej za torebki foliowe. Jak również sprawozdania sklepów, hurtowni czy jednostek gastronomicznych z zakresu wydawania kubków na napoje i pojemników na żywność zgodnie z lokalizacją placówki (sprawozdanie za rok 2023 bez opłaty konsumenckiej).
Wniosek o pomoc de minimis w postaci pliku pdf lub zip po podpisaniu podpisem elektronicznym na stronie mój.gov.pl należy załączyć do elektronicznego sprawozdania w bazie BDO. Nie przesyłamy już papierowych wniosków o pomoc de minimis.
Kalkulatory opłatowe i kalkulatory do pomocy de minimis za rok 2023 oraz numery kont dostępne są na stronie mazovia.pl
Logowanie do bazy BDO: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/
KONTA
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
- Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
Bank PEKAO S.A. I/O Warszawa
- Do 15 marca 2024 r. wnosimy opłatę produktową ZA OPAKOWANIA za rok 2023 na konto:
95 1240 1037 1111 0010 6029 9959
- Do 31 grudnia 2023 r. wnosimy opłatę na publiczne kampanie edukacyjne ZA OPAKOWANIA za rok 2023 na konto:
69 1240 6292 1111 0010 7776 5096
- Do 31 marca 2024 r. wnosimy opłatę produktową ZA OLEJE I OPONY za rok 2023 na konto:
31 1240 1037 1111 0000 0698 8102
- Do 15 marca 2024 r. wnosimy opłatę produktową, opłatę na publiczne kampanie edukacyjne i opłatę depozytową ZA BATERIE I AKUMULATORY za rok 2023 na konto:
96 1240 1037 1111 0010 3123 5928
- Do 15 marca 2024 r. wnosimy opłatę produktową ZA ZUŻYTY SPRZĘT SEIE za rok 2023 na konto:
16 1240 6292 1111 0010 7147 9577
- Do 15 marca 2024 r. wnosimy opłatę za nieosiągnięcie wymaganego poziomu odzysku i recyklingu odpadów pochodzących z pojazdów wycofanych z eksploatacji za rok 2023 na konto:
83 1240 6292 1111 0010 7147 9535
Uwaga! Zbliża się termin wniesienia opłaty rocznej za utrzymanie wpisu w Rejestrze BDO dla przedsiębiorców wprowadzających do obrotu pojazdy, produkty, sprzęt, baterie/akumulatory i opakowania!
Przypominamy, że termin wnoszenia opłaty rocznej za rok 2024 z tytułu utrzymania wpisu w Rejestrze BDO mija 29 lutego 2024 r.
Opłatę roczną należy wpłacać na rachunek:
39 1240 6292 1111 0010 7776 5054 prowadzony przez Bank PEKAO S.A. I/O Warszawa.
Uwaga! Informacja nie dotyczy m.in. zarejestrowanych jako: wytwórcy odpadów, transportujący, sprzedający odpady, pośredniczący w obrocie odpadami czy przetwarzający odpady.
Uwaga!
Do 31 marca 2024 r. należy:
- przedłożyć marszałkowi województwa wykaz informacji o korzystaniu ze środowiska zawierający naliczenia opłat za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, za wydane uprawnienia do emisji gazów cieplarnianych i składowanie odpadów za rok 2023
- wnieść opłatę za korzystanie ze środowiska za rok 2023 w przypadku, gdy wysokość rocznej opłaty za dany rodzaj korzystania ze środowiska przekracza 800 zł,
na rachunek bankowy:
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
- Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
Bank PEKAO S.A. I/O Warszawa
49 1240 1037 1111 0000 0692 3855
UWAGA! Na rok 2023 obowiązują nowe stawki opłat.
Więcej informacji można znaleźć na stronie https://mazovia.pl/ w zakładce Załatw sprawę – E-usługi – E-usługi udostępniane przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie – w karcie usług opłaty środowiskowe w punkcie 6.05 Opłaty za korzystanie ze środowiska.
Najnowsze wiadomości
Informacja
Informujemy, iż w dniu 10 listopada br. (poniedziałek) Urząd Miejski w Sierpcu będzie nieczynny.
Informacja
Dnia 5 listopada 2025 roku Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami Oddział w Płocku, ul. Harcerska 119/7, 09-410 Płock w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.: Dz. U. 2025 r. poz. 1338) złożyło ofertę na realizację zadania publicznego pn. „Edukacja ekologiczna. Adopcja szansą na drugie życie” z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego.
Zaproszenie na XXIV nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej Sierpca
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 1153, 1436) na wniosek Burmistrza Miasta zwołuję na 7 listopada 2025 r. (piątek) na godz. 08:00 XXIV nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej Sierpca, która odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego, ul. Piastowska 11a.
Informacja
Dnia 3 listopada 2025 roku, Stowarzyszenie Basket Sierpc ul. Mickiewicza 2, 09-200 Sierpc w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.: Dz. U. 2025 r. poz. 1338) złożyło ofertę na realizację zadania publicznego pn. ”Zajęcia sportowe z elementami koszykówki jako przeciwdziałanie uzależnień wśród młodzieży – zajęcia dedykowane dla pedagogów i rodziców ” z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym.

