Przejdź do treści
Facebook Instagram

Inwentaryzacja zabytków na terenie Gminy Miasto Sierpc

W dniach 8-10 listopada 2024 r., Gmina Miasto Sierpc przeprowadza inwentaryzację zabytków (wykonanie dokumentacji fotograficznej) celem opracowania gminnej ewidencji zabytków.

Właściciele zabytków proszeni są o udostępnienie posesji celem wykonania zdjęć wyłącznie z zewnętrznej strony obiektów. Inwentaryzator będzie posiadał upoważnienie Burmistrza Miasta Sierpca. Prowadzenie przez Burmistrza gminnej ewidencji zabytków wynika z art. 22 ust. 3 i 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1292).
Zinwentaryzowane zostaną wszystkie obiekty będące w ewidencji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Ogłoszenie Burmistrza Miasta Sierpca w sprawie opracowania gminnej ewidencji zabytków

Plakat informujący o inwentaryuzacji zabytków na terenie Gminy Miasto Sierpc w dniach 8-10 listopada 2024 r.