118
118
118

 

ZARZĄD OSIEDLA Nr 1 - wyborany 20 marca 2019 r.

Tomasz Kowalski – Przewodniczący Zarządu Osiedla

Alicja Cześnik

Michał Roznoch

Dariusz Grabowski

Krzysztof  Lorek

Urszula Matczak

Krzysztof Krasiński

 

KOMISJA REWIZYJNA:

Zbigniew Jakóbowski

Anna Motyka

Marcin Wiśniewski

Ulice  wchodzące w skład osiedla:

Generała Władysława  Andersa, Stefana BatoregoJarosława  Dąbrowskiego, Jana Długosza,  Majora Henryka Dobrzańskiego,  Władysława  Jagiełły, Kazimierza Wielkiego, Hugo Kołłątaja, Królowej  Jadwigi, KrólewskaKrótkaKsięcia Witolda, Józefa Poniatowskiego,  Władysława Reymonta Jana III Sobieskiego,  Władysława Warneńczyka, Zawiszy CzarnegoŻwirki i Wigury,

Artyleryjska,  Czwartaków, Emilii Plater,  Kazimierza Pułaskiego,  Saperska,  Ułańska, Józefa Bema,Górna, Kasztelańska, Jana Kilińskiego,  Podgórna,  11 Listopada, Pl. Kardynała Wyszyńskiego,  

Akacjowa, Armii Ludowej, Batalionów Chłopskich,  Cicha,  Dobra, Bartosza Głowackiego,  Instalatorów, Jasna, Jaśminowa,  Kalinowa, Tadeusza Kościuszki, Miła,  Magnoliowa, Ogrodowa,  Pogodna, Powstańców, Rypińska, Sielska, Spacerowa, Spokojna,  Wiejska, Łagodna, Włościańska, Wojska  Polskiego,  Wróblewskiego, Ziemiańska.

 

 

ZARZĄD OSIEDLA Nr 6 - wybrany 19 marca 2019r.

Aleksandra Grzybowska – Przewodnicząca Zarządu Osiedla

Justyna Babecka

Edyta Jagodzińska

Andrzej Kamiński

Beata Kwiatkowska

Piotr Pakieła

Anna Szynkowska

KOMISJA REWIZYJNA:

Paweł Kluge

Beata Mikucka

Piotr Rzeszotarski 

Ulice  wchodzące w skład osiedla:

Bolesława Chrobrego, Władysława I – go Hermana, Kolejowa, Ignacego   Krasickiego,  Władysława Łokietka, Mieszka I , Miłobędzka,  Stefanii Sempołowskiej, Smolna, Stanisława Staszica, Targowa, Piotra Ściegiennego, Ziemowita, Konrada I Mazowieckiego,  Św. Wojciecha, Dobrawy,  Leszka Białego, Przemysława II , Henryka Brodatego,  Bolesława II Śmiałego, Kazimierza II Sprawiedliwego, Kazimierza Odnowiciela, Bolesława III Krzywoustego,  Władysława II  Wygnańca ,

Piastowska od nr 74 po stronie  parzystej i  od nr 43 po stronie nieparzystej do końca Piastowskiej, Anny Piniarowicz, Ks. Leona Pomaskiego.

ZARZĄD OSIEDLA Nr 4 - wybrany 18 marca 2019 r.

Aleksandra Kurta – Przewodnicząca Zarządu Osiedla

Kazimierz Czermiński

Jolanta Grodzicka

Marek Krydziński

Anita Pacholec

Elwira Rudowska

Wojciech Skorłutowski

 

KOMISJA REWIZYJNA:

Arkadiusz Lorek

Robert Smykowski

Michał Śniegota

 

Ulice  wchodzące w skład osiedla:

Stefana Grota Roweckiego, Słoneczna , Piastowska od nr 1 do 72 po stronie parzystej i do nr  41 po stronie nieparzystej

Aleksandra Fredry, Kasztanowa, Mikołaja  Kopernika, Jana Kochanowskiego, Kwiatowa, Parkowa ,  Braci Tułodzieckich, Tysiąclecia, Świętokrzyska, Browarna, Przemysłowa, Osiedlowa.

ZARZĄD OSIEDLA Nr 7 - wybrany 15 marca 2019 r.

Przemysław Burzyński – Przewodniczący Zarządu Osiedla
- Paweł Będzikowski
- Danuta Cicha
- Joanna Frej
- Maciej Malanowski
- Arkadiusz Muszyński
- Grzegorz Wochowski

KOMISJA REWIZYJNA:

- Mariusz Grzelecki
- Jadwiga Osiecka
- Teresa Poraszka

 

Ulice  wchodzące w skład osiedla:

Jana Pawła II – bloki: od Nr 24 do Nr  46  oraz domy jednorodzinne na ul. Jana Pawła II od Nr 33 do końca ul. Jana Pawła II , Sucharskiego, Wspólna , Okulickiego, Polna.

ZARZĄD OSIEDLA Nr 2 - wybrany 13 marca 2019 r.

- Maria Olejniczak – Przewodnicząca Zarządu Osiedla
- Małgorzata Brzezińska

- Robert Domagała

- Grzegorz Dybowski

- Grażyna Kowalska

- Marzena Stawska

- Joanna Szewczykowska

 

KOMISJA REWIZYJNA:
- Teresa Jankowska

- Anna Sobocińska
- Jarosław Żmijewski

Ulice  wchodzące w skład osiedla:

Gabriela Narutowicza,  Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Bobrowa, Bojanowska, Łąkowa,  Marii Curie-Skłodowskiej, Leona  Kruczkowskiego, Konstytucji 3 Maja, Zofii Nałkowskiej,  Pl. Fryderyka  Chopina,  Księcia Wacława, Jaśka Pilika, Biskupa  Floriana, Farna,  Benedyktyńska,  Stefana Żeromskiego, Bolesława Prusa, Generała Józefa Hallera,  Zielona,  Zaścianek, Hoża,  Malinowa,  Poziomkowa, Jagodowa.

 

 

ZARZĄD OSIEDLA Nr 3 - wybrany 12 marca 2019 r.

Mariusz Czajkowski – Przewodniczący Zarządu Osiedla
- Leszek Bieńkowski

- Waldemar Frydrychowicz

- Nina Smulska

- Melania Szałkucka

- Dorota Żbikowska

- Dariusz Żendarski

 KOMISJA REWIZYJNA:
- Tomasz Kobyłecki

- Piotr Rogowski

- Marzena Witkowska

Ulice  wchodzące w skład osiedla:

Borkowska, Stefana Jaracza, Mieczysława Karłowicza, Jana Matejki,  Adama Mickiewicza,  Juliusza Słowackiego, Ludwika Solskiego, Juliana Tuwima, Zygmunta Krasińskiego, Cypriana  Kamila  Norwida,  Stanisława Moniuszki, Szpitalna, Stanisława Wyspiańskiego, Wincentego Witosa,  Płocka,  Marii Konopnickiej, Św. Wawrzyńca, Białobłocka, Józefa Piłsudskiego,  Ignacego Paderewskiego, Leśna, Sosnowa, Władysława Sikorskiego,  Lipowa.

ZARZĄD OSIEDLA Nr 5 - wybrany 11 marca 2019 r.

- Iwona Ocicka – Przewodnicząca Zarządu Osiedla
- Jolanta Dzięgielewska

- Mariusz Kluska

- Adam Kurta

- Anita Gad-Turalska

- Małgorzata Strzegowska

KOMISJA REWIZYJNA:

- Patrycja Gad

- Paweł Bieńkowski

- Marta Sołdańska


Ulice  wchodzące w skład osiedla:

Władysława Broniewskiego, Dworcowa, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Mikołaja Reja, Henryka Sienkiewicza, Armii Krajowej, Romualda Traugutta, Stanisława Mikołajczyka, Gen.  Franciszka  Kleeberga, Zachodnia,                              

Jana Pawła II – bloki od nr 2 do nr 18  oraz domy jednorodzinne od Nr 1 do  Nr 17,  Wyzwolenia,  Wiosny Ludów   


LXVI sesja Rady Miejskiej Sierpca - 17 października 2018 r. cz. 1

LXVI sesja Rady Miejskiej Sierpca - 17 października 2018 r. cz. 2

LXII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 26 września 2018 r. cz. 1

LXII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 26 września 2018 r. cz. 2

LXII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 26 września 2018 r. cz. 3

LXII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 26 września 2018 r. cz. 4

Gmina miasto Sierpc ma obowiązek określenia Programu Ograniczania Niskiej Emisji (dalej: PONE) do dnia 31 grudnia 2018 roku.

Poniższa ankieta jest niezbędna do opracowania PONE.

Posiadając ten dokument Gmina będzie miała możliwość ubiegania się o dofinansowanie na wymianę w domach mieszkańców starych i nieefektywnych pieców węglowych na ekologiczne kotły o wysokiej sprawności.

Ankieta jest dobrowolna, ma charakter informacyjny i nie stanowi żadnej formy zobowiązania.

Serdecznie zapraszamy mieszkańców do jej wypełnienia.

Wypełnioną ankietę można przesłać na poniższy adres mailowy:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pocztą lub osobiście:

Urząd Miejski w Sierpcu,

Piastowska 11a

FE POWER poziom pl 1 rgb nowy

Gmina Miasto Sierpc przystąpiła do realizacji projektu pn. „Miasta średnie województwa mazowieckiego liderami e-usług”, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś II: Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.18: Wysokiej jakości usługi administracyjne

Beneficjent: Euro Innowacje Sp. z o.o. i 10 Partnerów (stanowiących grupę docelową).

Wartość projektu: 1 971 974,40 zł.

Okres realizacji:  1.01.2019 r. - 31.03.2020 r.

Cel projektu: Poprawa efektywności i wzrost jakości świadczenia usług administracyjnych w 10 Urzędach JST z  woj. mazowieckiego objętych wsparciem w obszarze: podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami poprzez  wdrożenie nowoczesnych rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi oraz podniesienie kompetencji 349 kadr w ramach 7 zadań od 1.01.2019 do 31.03.2020.

Główne rezultaty:

  • Liczba jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze zarządzania nieruchomościami = 10
  • Liczba jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze obsługi podatkowej przedsiębiorców =10

Grupa docelowa: 10 Jednostek Samorządu Terytorialnego (miast średnich) JST (partnerzy projektu) z województwa mazowieckiego:

  • GRODZISK MAZOWIECKI 
  • GRÓJEC
  • JÓZEFÓW
  • LEGIONOWO

    Gmina Miasto Sierpc przystąpiła do realizacji projektu pn. „Miasta średnie województwa mazowieckiego liderami e-usług”, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś II: Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.18: Wysokiej jakości usługi administracyjne

    Beneficjent: Euro Innowacje Sp. z o.o. i 10 Partnerów (stanowiących grupę docelową).

    Wartość projektu: 1 971 974,40 zł.

    Okres realizacji:  1.01.2019 r. - 31.03.2020 r.

    Cel projektu: Poprawa efektywności i wzrost jakości świadczenia usług administracyjnych w 10 Urzędach JST z  woj. mazowieckiego objętych wsparciem w obszarze: podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami poprzez  wdrożenie nowoczesnych rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi oraz podniesienie kompetencji 349 kadr w ramach 7 zadań od 1.01.2019 do 31.03.2020.

    Główne rezultaty:

    • Liczba jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze zarządzania nieruchomościami = 10
    • Liczba jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania usprawniające pracę urzędu w obszarze obsługi podatkowej przedsiębiorców =10

    Grupa docelowa: 10 Jednostek Samorządu Terytorialnego (miast średnich) JST (partnerzy projektu) z województwa mazowieckiego:

    • GRODZISK MAZOWIECKI 
    • GRÓJEC
    • JÓZEFÓW
    • LEGIONOWO
    • PIASTÓW
    • PŁOŃSK
    • PRZASNYSZ
    • SIERPC
    • WOŁOMIN
    • ŻYRARDÓW

    Zadania do realizacji w ramach projektu:

    Zadanie 1: Elektronizacja procesu obsługi dla podatków i opłat, automatyzacja rozliczeń oraz poprawa dostępności do informacji o sposobie załatwienia i przebiegu sprawy w 9 urzędach JST.

    Zadanie 2: Wdrożenie rozwiązań w 8 urzędach JST poprawiających dostęp do usług administracyjnych oraz informacji o lokalach użytkowych i nieruchomościach gruntowych przeznaczonych pod inwestycje.

    Zadanie 3: Wdrożenie rozwiązań zarządczych w 10 urzędach JST poprawiających jakość obsługi mieszkańców i przedsiębiorców  w zakresie zarządzania satysfakcją klienta.

    Zadanie 4: Wdrożenie rozwiązań w 4 urzędach JST w zakresie opracowania planów wykorzystania zasobu nieruchomości, zagospodarowania pustostanów, skutecznej realizacji umów najmu i dzierżawy, elektronizacji procesu świadczenia usług i ewidencji nieruchomości.

    Zadanie 5: Doskonalenie kompetencji 90 kadr z 10 urzędów JST w obszarze podatków i opłat.

    Zadanie 6: Doskonalenie kompetencji 51 kadr z 10 urzędów JST w obszarze zarządzania nieruchomościami.

    Zadanie 7: Doskonalenie kompetencji 208 kadr z 10 urzędów JST w obszarach niezbędnych dla poprawy efektywności zarządzania usługami dziedzinowymi.

    PIASTÓW
  • PŁOŃSK
  • PRZASNYSZ
  • SIERPC
  • WOŁOMIN
  • ŻYRARDÓW

Zadania do realizacji w ramach projektu:

Zadanie 1: Elektronizacja procesu obsługi dla podatków i opłat, automatyzacja rozliczeń oraz poprawa dostępności do informacji o sposobie załatwienia i przebiegu sprawy w 9 urzędach JST.

Zadanie 2: Wdrożenie rozwiązań w 8 urzędach JST poprawiających dostęp do usług administracyjnych oraz informacji o lokalach użytkowych i nieruchomościach gruntowych przeznaczonych pod inwestycje.

Zadanie 3: Wdrożenie rozwiązań zarządczych w 10 urzędach JST poprawiających jakość obsługi mieszkańców i przedsiębiorców  w zakresie zarządzania satysfakcją klienta.

Zadanie 4: Wdrożenie rozwiązań w 4 urzędach JST w zakresie opracowania planów wykorzystania zasobu nieruchomości, zagospodarowania pustostanów, skutecznej realizacji umów najmu i dzierżawy, elektronizacji procesu świadczenia usług i ewidencji nieruchomości.

Zadanie 5: Doskonalenie kompetencji 90 kadr z 10 urzędów JST w obszarze podatków i opłat.

Zadanie 6: Doskonalenie kompetencji 51 kadr z 10 urzędów JST w obszarze zarządzania nieruchomościami.

Zadanie 7: Doskonalenie kompetencji 208 kadr z 10 urzędów JST w obszarach niezbędnych dla poprawy efektywności zarządzania usługami dziedzinowymi.

 

plakat mazowieckie

LXI sesja Rady Miejskiej Sierpca - 22 sierpnia 2018 r. cz. 1

LXI sesja Rady Miejskiej Sierpca - 22 sierpnia 2018 r. cz. 2

LXI sesja Rady Miejskiej Sierpca - 22 sierpnia 2018 r. cz. 3

W dniu 21.09.2017 roku Gmina Miasto Sierpc złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pn.: „Aktywny Rodzic - wsparcie w powrocie do aktywności zawodowej dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 w wyniku utworzenia żłobka w Sierpcu”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa VIII „Rozwój rynku pracy”, Działanie 8.3 „Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3”, Poddziałanie 8.3.1 „Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej”. Celem projektu jest umożliwienie powrotu do aktywności zawodowej rodziców lub opiekunów prawnych dzieci do lat 3 poprzez utworzenie żłobka na terenie miasta Sierpc. Obiekt będzie przystosowany do opieki nad 24 dziećmi do lat 3. W ramach projektu zostaną przeprowadzone prace remontowe budynku przy ul. Armii Krajowej 1A wraz z zagospodarowaniem terenu i zakupem wyposażenia żłobka. Projekt przewiduje również zatrudnienie personelu odpowiedzialnego za prawidłowe funkcjonowanie instytucji.

2

Cel główny projektu:
1. Celem projektu jest umożliwienie powrotu do aktywności zawodowej 24 osobom (20 kobiet i 4 mężczyzn) z terenu Gminy Miasto Sierpc sprawującymi opiekę nad dziećmi do lat 3 w okresie 27 miesięcy.
Cele szczegółowe, które przyczynią się do realizacji celu głównego:
1. Umożliwienie 10 osobom powrotu na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem/wychowaniem dziecka.
2. Wzrost aktywności zawodowej po opuszczeniu programu wśród 14 osób (10 kobiet i 4 mężczyzn) bezrobotnych lub biernych zawodowo.
Planowane efekty:
1. Objęcie wsparciem oraz pomoc w powrocie do aktywności zawodowej 24 osobom z terenu Gminy Miasta Sierpc sprawujących opiekę nad dziećmi do lat trzech.
2. Utworzenie dostosowanego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami obiektu opieki żłobkowej.
3. Utworzenie 24 miejsc opieki nad dziećmi do lat 3.
4. Przeszkolenie 5 opiekunów żłobka.

Umowa o dofinansowanie nr RPMA.08.03.01-14-9632/17-00 z dnia 10.08.2018r., oraz Aneks nr 1 do umowy o dofinansowanie z dnia 06.12.2018r.


Wartość projektu ogółem: 1 297 669,59zł
w tym:

  • Wkład Funduszy Europejskich (wartość otrzymanego dofinansowania): 1 038 005,90 zł
  • Wartość wkładu własnego: 259 663,69 zł

Okres realizacji projektu: 01.01.2019r. - 31.12.2020r.

LIX sesja Rady Miejskiej Sierpca - 27 czerwca 2018 r. cz. 1

LIX sesja Rady Miejskiej Sierpca - 27 czerwca 2018 r. cz. 2

LVIII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 20 czerwca 2018 r. cz. 1

LVIII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 20 czerwca 2018 r. cz. 2

LVIII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 20 czerwca 2018 r. cz. 3

LVII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 30 maja 2018 r. cz. 1

LVII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 30 maja 2018 r. cz. 2

LVII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 30 maja 2018 r. cz. 3

LVII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 30 maja 2018 r. cz. 4

LVII sesja Rady Miejskiej Sierpca - 30 maja 2018 r. cz. 5

 

Z miastem Sierpc związanych jest kilka powtarzanych przez miejscową ludność legend.

Jedną z nich są kamienie z wyrytymi symbolami wmurowane w południową ścianę wieży kościoła farnego. Pierwszy z nich z obrazem przypominającym "celownik" kojarzyć się ma prawdopodobnie z przedchrześcijańskim symbolem solarnym – ma to być dowód na istnienie w miejscu kościoła dawnej świątyni pogańskiej.

Drugi kamień w kształcie rogala ma wyryte znaki: ostrogę, podkowę z krzyżem greckim i ptaka – mają to być analogie do herbu Ślepowron czy też dowody na kult pogańskiego bóstwa Łado. 

Powtarzaną od wieków legendą jest także opowieść o dziecku, które miało wpaść do studzienki i wypłynąć w rzece całe i zdrowe. Studzienkę to obudowano w 1901 r. tworząc charakterystyczną kapliczkę przyklasztorną. 

studzienka miejsce legendarnego cudu

 

Jedną z najczęściej powtarzanych i okrytą tajemnicą opowieścią jest legenda o „sierpeckim tunelu”. 

krypty kosciolem pwNMPpiwnicetzw kasztelanki

 

Według regionalistów tunel taki miałby znajdować się pomiędzy kościołem pw. Najświętszej Marii Panny oraz piwnicami drewnianego dworku zwanego „Kasztelanką”, niektórzy snuli także domysły, że miałby się ciągnąć do nieistniejącego już kościoła pw. św. Rocha.

piwnicetzw kasztelanki2

wnetrze sierpeckiej lodowni przy ul Gornej

 

 

 

Sierpc liczy obecnie ok. 18 000 mieszkańców. Istnieją różne interpretacje nazwy miasta:

  1. Najstarsza z nich mówi o dolinie rzeki Sierpienicy w kształcie sierpa – stąd nazwa osady.
  2. W 1957 r. badacz Karol Zierhoffer wyprowadził nazwę od imienia Wszepraw, zdrobniale Siepraw.
  3. W "Herbarzu Miast Polskich" z 1994 r. podano pochodzenie od nazwy osobowej "Sierpek".

Obecnie istnieją wg. naszych ustaleń 52 historyczne nazwy miasta, które znaleźć można w europejskiej historiografii.

Najstarsze ślady osadnictwa ludzkiego na terenie tzw. ziemi sierpeckiej sięgają czasów neolitu (5200 – 1900 p.n.e.).

W czasach cesarstwa rzymskiego w okolicach Sierpca przebiegał tzw. „szlak bursztynowy”, który rozwinął pierwszy prymitywny handel, czego dowodem są monety rzymskie odnajdywane na terenie ziemi sierpeckiej. 

W X wieku w miejscu dzisiejszego Sierpca istniał drewniany, warowny gród. W 1003 r. wg tradycji powstał kościół farny pw. Św. Wita, Modesta i Krescencji w miejscu pogańskiej świątyni.

Pierwszy raz w dziejach Sierpc notowany jest w tzw. falsyfikacie mogileńskim, który pochodzi z 1155 r.

Za datę przyjęcia przez Sierpc praw miejskich uznaje się 8 maja 1322 r. Jest to data wydania dokumentu poświadczającego zamianę różnych wsi i dochodów między księciem płockim Wacławem a biskupem płockim Florianem. Wacław w dokumencie tym wyraża gotowość na nadanie lokacji i wyraża zgodę na wybudowanie w Sierpcu zamku oraz opasanie osady murem.

 

 

 

Od 1534 r. Sierpc zostaje podzielony na dwie części pomiędzy spadkobierców rodziny Sieprskich. Pod rządami Sieprskich w XVI wieku miasto przeżywa swój „złoty wiek”, który kończy się w czasie „potopu szwedzkiego” z lat 1650-1655.